Vraag en Antwoord

Bezorging

Hoe lang duurt het voordat mijn pakket wordt geleverd als wij bestellen?

Onze levertijd varieert van 3 dagen tot 7 dagen. Dat heeft te maken met de beschikbare voorraad en of uw product volledig in elkaar moet worden gezet door ons.  Daarnaast nemen wij het ruim omdat wij de bezorging uitbesteden aan een koeriersbedrijf.

Kan ik product zelf ophalen?

Helaas niet, het gaat allemaal via een centraal magazijn elders.

Naar welke landen bezorgen jullie?

Heel Europa en verder Australie, UK, USA. Bezorging binnen Nederland is gratis. Woont u daarbuiten dan komen er verzendkosten bij.

Hoe retourneer ik een product?

Retourneren als wij uw product verkeerd hebben geleverd: Dan laten wij het product bij u afhalen op onze kosten. U ontvangt het juiste product zodra wij de melding hebben dat het pakket bij nu is afgahaald.

Retourneren als u het product wil retourzenden, omdat het niet naar wens is. Dan voldoet u zelf de verzendkosten. Vooraf laat u ons weten dat wij uw pakket kunnen verwachten. Binnen 14 dagen na ontvangst retourneren aub. Bewaar aub uw verzendbewijs!

Verzendbericht ontvangen, maar geen pakket ontvangen?

Dat kan in enkele gevallen gebeuren als uw pakket reeds in ingepakt en er achteraf blijkt dat er nog een onderdeel moet worden toegevoegd. In dat geval wordt uw pakket vertraagd totdat het ontbrekende onderdeel wordt toegevoegd. Heeft u na 5 werkdagen nog geen pakket na ontvangst van uw verzendbericht? Neem dan even contact met ons op aub.

Garantie

Hoe lang is de garantie?

U heeft wettelijk 2 jaar garantie.

Ik ben ontevreden. Hoe krijg ik mijn geld terug?

U kunt het product retourneren naar de Walenburgerweg 34 in Rotterdam. Voorafgaand dient u een e-mail te zenden met de aankondiging van de retourzending. U kunt het niet fysiek retourneren. Als u het product retourneert dient dat te gebeuren binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen.  Uw product moet onbeschadigd retour indien u uw volledige aankoopbedrag wenst te ontvangen. Uw retourzending geschiedt op eigen kosten. Bewaar altijd uw verzendbewijs!

Ik ben een onderdeel kwijt. wat nu?

Dan zenden wij u het onderdeel na. Tot 7 jaren na aankoop. U bent dan niet verplicht om geheel nieuw product te kopen. U dient alleen uw aankoopbewijs te tonen. De verzendkosten voor het na te zenden onderdeel dat u kwijt bent zijn voor uw kosten.

Ik heb betaald, maar het artikel blijkt toch niet op voorraad. Wat nu?

U kunt dan uw order annuleren en wij boeken het door u betaalde bedrag terug op uw rekening.

U kunt er ook voor kiezen om een ander product te selecteren.

Veiligheid

Zijn de MELIA kinderstoelen gekeurd?

Ja, onze kinderstoelen zijn conform de wet bepaald getest in een speciale laboratorium met ISO-certificaat. Dat is een vereiste voor producten als deze.

Is het veilig om een kind van vanaf 0 maanden in een babyschaal te vervoeren?

Vervoeren van uw kind heeft alles te maken met de snelheid. Als u bijvoorbeeld gaat wandelen met uw baby tot 2 maanden in een babyschaal icm een fietskar dan kan dat. Wilt u gaan fietsen? Dan dient u rekening te houden met de combinatie wegdek en snelheid. Het komt erop neer dat uw kind tegengewicht nodig heeft voordat fietsen veilig is toegestaan met een babyschaal. Dat tegengewicht is gemiddeld bij een baby van 2 maanden bereikt.

Kortgezegd. Vanaf 2 maanden in de babyschaal, tenzij u gaat wandelen of een wandelsnelheid aanhoud tijdens het fietsen op een vlak wegdek.

Vanaf wanneer mag ik met mijn kind op de weg in een kinderstoel?

Na 2 maanden

Zijn de producten kindvriendelijk geproduceerd?

Alle MELIA stoeltjes zijn kindvriendelijk geproduceerd. De productie is in Nederland. Enkele onderdelen komen uit de EU. Binnen de EU moeten producten REACH compliance te zijn. Producenten wordt gevraagd jaarlijks te bewijzen dat producten en/of onderdelen nog steeds aan die richtlijnen voldoen.

Hoe snel mag ik rijden op de weg met een kinderstoel?

Wettelijk niet sneller dan 25 kmph. Heeft u een e-bakfiets? Dan haalt u makkelijk de 25 kmph. Bekijk dan ook de 5 punts modellen.

Gordelsysteem

Wat is het verschil tussen de 3 punts en de 5 punts gordel?

Bij de 3 punts gordel:

Er zijn drie drukpunten bij een driepuntsgordel. Beide schouders en tussen de benen of buik van uw kind. De kracht op de gordel wordt daardoor over drie punten verdeeld. Dat is voldoende voor fietskarren, bakfietsen en kinderstoeltjes.

Echter, sommige producenten, aaronder ook MELIA gaan iets verder hoewel het niet verplicht is. Daarom ook de 5 puntsgordel

De 5 puntsgordel:

Er zijn vijf drukpunten bij een driepuntsgordel. Beide schouders en tussen de benen of buik van uw kind en de zijkanten. De kracht op de gordel wordt daardoor over vijf punten verdeeld en dat is bij hogere snelheden veiliger en comfortabeler voor het kind.

Aanvullend:

Bekijk ook de gordel clip bij de onderdelen. Voorkomt dat u kind op eigen kracht uit de gordels van uw bakfiets, fietskar of kinderstoel komt

Leeftijd, gewicht en lengtes

Tot hoeveel kilo in de babyschaal?

Tot 15 kilo

Tot hoeveel kilo in de peuterstoel?

tot 25 kilo

Bevestigingssets i.c.m uw merk

Welk bevestigingssetje heb ik nodig voor mijn merk?

Om erachter te komen welk bevestigingssetje u nodig heeft voor uw bakfiets gaat u naar:

  • U gaat via  “accessoires” en selecteer bevestigingssets.

of u zoekt direct uw merknaam

  • U gaat via ‘ zoek merk” en selecteer uw merknaam.

wat als mijn merknaam er niet tussenstaat?

Melia werkt samen met bakfiets en fietskar producenten om het juiste setje te produceren en te leveren. Er komen ook nieuwe merken bij en het kan gebeuren dat wij achterlopen met het updaten van de website terwijl wij wel een bevestigingsset hebben voor uw merk dat er niet tussen staat op onze website.  Neem contact met ons op via e-mail of telefonisch. Wat helpt is om alvast een foto te maken van uw bakfiets achterkant, het bankje en de bodem. Dan kunnen wij u beter adviseren. Dank!

Verkooppunten en internetverkoop

Waar koop ik de MELIA stoeltjes?

Via alle fietswinkels winkels verkrijgbaar. Zij bestellen het bij de groothandel voor u. Melia stoelen worden verhandeld via alle grote fietsgroothandels in binnen en buitenland. Daarnaast zijn er ook merkfabrikanten die de stoeljes op voorrad hebben zodat u daarnaar kunt vragen bij de fietsspeciaalzaak.

Lukt dat niet? Dan kunt u terecht bij veel internet aanbieders. U kunt ook terecht bij MELIA direct via melia.nl

Heeft MELIA zelf ook aanbiedingen of tweedehands stoeltjes?

Wij hebben geen gebruikte stoeltjes, Komt voor dat retour procducten van klanten voor een gunstigere prijs worden aangeboden.

Op dat soort covers of stoeltjes geven wij dan korting. Interesse? mail ons even voor het aktuele aanbod.

Waar moet ik op letten als ik via een andere aanbieder een MELIA kinderstoel aanschaf?

Dat u ook een bevestigingsset erbij geleverd krijgt als u dat wenst.

Waarom direct kopen bij MELIA?

Hebben jullie ook aanbiedingen?

Ja, hiervoor dient u contact op te nemen met MELIA zelf via Whatsapp of SMS. Wij kunnen dan de aktuele aanbiedingen aan u doorgeven. Scheelt soms wel 20% inclusief de verzending en in deze modellen zijn de gordels al voor uw gemonteerd.

Heeft MELIA zelf ook tweedehands stoeltjes?

Wij hebben geen gebruikte stoeltjes, maar het komt wel eens voor dat wij een ouder model hebben als wij bijvoorbeeld over zijn gestapt naar een andere cover. Ook hebben wij wel eens een cover met bijvoorbeeld éen missende knoopsgat, dat er zelf in geknipt kan worden door  u als klant. Op dat soort covers geven wij dan korting. Interesse? app ons even voor het aktuele aanbod.

Worden de bevestigingssets gratis bij geleverd?

Nee, u zult altijd een bevestigingsset moeten selecteren als u dat wenst. De kosten voor zo’n set zijn niet inclusief. Maar als u een stoel bij ons besteld inclusief bevestigingsset dat kunt u voordeliger uit zijn dan als u alleen het setje los koopt. Voorbeeld:

U koopt een stoel voor € 62,- en het setje erbij kost u in totaal € 82,- inclusief verzending.

Koopt u hetzelfde een stoeltje elders voor bijvoorbeeld € 50,- maar het setje kost u los bij ons € 32,- Dan komt dat op hetzelfde uit.

Gegarandeerd altijd de juiste set geleverd

Heeft u achteraf gezien toch niet de juiste set besteld? Dan ruilen wij dat om tegen de juiste set voor u.

7 jaar garantie op onderdelen.

Stel u bent een klein onderdeel kwijt waardoor u het geheel niet meer of niet meer veilig kunt gebruiken. Melia zendt u kosteloos het onderdeel na dat nodig is om het weer te kunnen gebruiken. U betaalt wel de verzendkosten om het onderdeel te kunnen verzenden naar u.

REVIEUWS EN MELIA

Onze reactie op recenties op social media

Melia.nl bestaat sinds 2003. Onze KvK nummer in Rotterdam is: 2433095.

Melia kinderkarren is de officiele naam die staat ingeschreven, omdat wij als importeur van fietskarren zijn gestart in 2002.

Ons hoofdproduct momenteel is producent van kinderstoelen voor bakfietsen en kinderfietskarren in EU en USA

Recensies

Het internet kan voor of tegen ons als bedrijf werken. Voordeel is dat wij onze klanten informeren en tegelijkertijd is het internet ook een uitlaatklep voor ontevreden klanten. Wij leveren bij voorkeur aan bakfietsproducenten in binnen en – buitenland. U zult onze stoelen om die reden ook op andere websites tegenkomen als het alternatief om uw kind veilig te vervoeren in uw bakfiets of fietskar.

Omdat wij business to business gericht werken is voornamelijk onze aandacht gericht op  de zakelijke klant. De consumenten bedienen wij uiteraard ook. Stel dat u bij ons als enige een specifieke bevestigingsset kunt aankopen of dat u een specifiek onderdeel zoekt, dan verkopen wij u dat uiteraard direct.

Onze website is meer informatief bedoeld en minder als een verkoopwebsite aan consumenten. We doen het uiteraard wel graag. U bent als consument verzekerd van een volledig in elkaar gezet product (5-punts stoelen alleen!) en/of in elkaar gezet bevestigingsset. Daarnaast controleren wij ook uw bestelling op de juiste set, zodat u direct kan fietsen als uw pakket arriveert. Dat is het voordeel.

Nadeel is dat wij sneller leveren aan groothandels of bakkfietsprocucenten dan aan de consument. De levertijd is circa 5/6 werkdagen afhankelijk van het product dat u besteld. Er zijn consumenten die een snellere levertijd wensen. Wij kunnen vaak niet aan die wens voldoen ivm de doorlooptijd. Wij leveren liever iets af dat volledig klopt dan dat wij u snel willen bedienen en de teleurstelling er alsnog is als uw pakket arriveert.

Helaas zijn er klanten die door de slechte recensies in paniek raken en zelf ook hun gevoelens wantrouwen op internet plaatsen. Doe dat aub niet! Is nergens voor nodig en wij kunnen ons hier ook niet tegen verweren. Er is geen enkele consument die hun pakket niet heeft ontvangen door de jaren heen of hun geld niet retour heeft ontvangen bij een retourzending. Helaas trekken mensen hun reviews ook niet in als het tegendeel blijkt.

In een tijd waarin er veel websites zijn die consumenten wel belazeren kunnen wij echter het wantrouwen begrijpen. Ons advies: bestel dan het MELIA stoeltje elders waar u wel een goed gevoel bij heeft en controleer goed dat u het juiste bevestigingssetje ontvangt!

U kunt uiteraard ook gewoon het setje los bij ons bestellen als u van mening bent dat dan het bedrag lager is en dus het risico kleiner. Ons doel is dat u in een MELIA kinderstoel veilig en comfortabel de weg op kan.

Wij hebben op de zakelijke markt een lange reputatie. ruim 95% van onze inkomsten komen uit de zakelijke markt. Wij leveren onze stoelen aan grote merknamen in binnen en -buitenland. Wij gaan onze naam niet besmeuren voor kleine bedragen of welk bedrag dan ook. Een bedrijf dat consumenten belazerd bestaat niet ruim 20 jaar! Geloof aub niet alles wat u op internet leest!

Mocht u dus wel voornemens zijn te gaan bestellen bij MELIA , maar u wilt dubbelchecken? Bel dan even met 0102654683. En als u geen gehoor krijgt dan vragen wij om uw geduld of aub het nogmaals later te proberen. E-mails proberen wij binnen 48 uur te beantwoorden. Vertrouwt u het alsnog niet? Dan helpen wij u graag meezoeken naar een partij die het stoeltje aan u kan leveren of wij leveren het desgewenst aan de fietshandelaar bij u in de buurt.

Wij hebben zelf geen tijd om via social media geschillen aan te gaan. Een direct benadering telefonisch of via e-mail werkt altijd het best als er een situatie is waarbij u opheldering wenst. Helaas hebben meer dan 99% van onze tevreden klanten geen stem, omdat ze daar de moeite niet voor nemen uiteraard. Klanten die wachten op hun pakket en slecht 1x geen gehoor krijgen aan de telefoon, die hebben wel een negative stem via social media. Als later het pakket blijkt te zijn gearriveerd of de service blijkt goed te zijn. Tja, dat wordt er dan niet vermeld helaas 🙁

Bedrijven als bijvoorbeeld Trustpilot willen dat wij zelf eerst gaan betalen aan hen om vervolgens wel goede recensies te genereren. Daar doen wij niet aan! Wij gaan ook geen robots inzetten of bekenden vragen om goede recensies te plaatsen.  Wij laten de negatieve recensies staan en reageren niet via social media op commentaren.

Tot slot: Mocht u zelf een MELIA product hebben aangeschaft en na het lezend denkt dat het ook anders kan, plaats dan gerust als u tevreden (of minder tevreden) een recensie. Plaats aub geen paniek recensie als uw pakketje nog niet binnen is. Kan veel oorzaken hebben. Informeer hiernaar als wij daar zelf nog niet aan toe zijn gekomen om het aan u te melden.

Denk voor uw aandacht en denk voor uw zelf aub! Veel fietsplezier,…

Met vriendelijke groet,

MELIA team